Tuesday, June 1, 2010

VISUALISASI - PRINSIP PERTAMA SAINS MENJADI KAYA

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Syukur alhamdulillah kita dapat berjumpa lagi kali ini. Kali ini saya ingin membincangkan Prinsip pertama dalam Sains Menjadi Kaya.


TEKNIK VISUALISASI (PRINSIP PERTAMA)
Pilih satu matlamat atau yang satu perkara yang diingini

Contohnya kereta , rumah pekerjaan yang lebih baik , mendapat tempat di universiti, pekerjaan yang lebih baik , hubungan kekeluargaan yang lebih baik dan sebagainya.

Kemudian lakukan TEKNIK VISUALISASI seperti yang saya terangkan dalam blog VISUALISASI.

Ini merupakan langkah pertama dalam usaha kita untuk MENCIPTA REZEKI dan tidak perlu merebut rezeki sesuai dengan Prinsip Melimpah Ruah seperti yang diterangkan oleh Wallace d Wattles .

Luangkan sekurang – kurangnya lima minit setiap hari untuk setiap matlamat.

Seperti yang saya terangkan dalam blog visualisasi, teknik visualisasi ini akan membolehkan kita mendapat bantuan Allah ( Tuhan ) untuk mencapai matlamat kita. Jangan menganggap Teknik Visualisasi ini remeh temeh kerana SANGAT RAMAI yang telah Berjaya dengan menggunakan teknik ini.

Ingin saya ingatkan sekali lagi bahawa Sains Menjadi Kaya bukanlah untuk menjadi Kaya dari segi duit dan hartabenda sahaja. Ianya juga merupakan kekayaan dari segi hubungan kekeluargaan yang lebih baik, hubungan yang baik dengan manusia lain dan juga kesihatan yang lebih baik. Ianya juga memupuk kebesaran Allah ( Tuhan) dalam diri kita.

Teknik Visualisasi http://drfarook.blogspot.com/2010/05/teknik-visualisasi.html




Dr Mohamed Farook
M.D. (UKM) O.H.D ( NIOSH)

.

No comments:

Post a Comment